Type prosjekt:
Konseptutvikling
Aktuelle bærekraftsmål:
Aktør(er):
header kastel.001.jpeg

Kastel

Bakgrunn

Det norske skomerket Kastel Shoes vet å utfordre det etablerte. I 2019 lanserte de Norges første selvbetjente butikk, og nå har de begitt seg ut på en reise for å utvikle og tilby så bærekraftige sko som overhode mulig. Mannen bak Kastel, Andreas Malo Dyb, kom til oss med en idé til hvordan han ville produsere og selge sko på en måte som ga mer mening økonomisk og miljømessig, og ønsket hjelp til å videreutvikle det fra en idé til et konsept som også ville gagne kunden.

Prosess

Vi fasiliterte og gjennomførte en konseptutviklingsprosess (workshops) sammen med Andreas, med fokus på å tenke kreativt rundt de utfordringene, behovene og mulighetene vi så knyttet til til konseptet. I etterkant av workshopen jobbet vi med å konkretisere det til et mer definert konsept med et forslag til kundereise.

Resultat

Et spisset konsept som gir tydelig verdi til kundene, miljøet og Kastel. Konseptet kan tas videre og testes på potensielle kunder.

Bilder
IMG_0142.jpg
IMG_2292_edited.jpg